دوستی با خدا

سخن گفتن با خدا و راز دل با او

دوستی با خدا

سخن گفتن با خدا و راز دل با او

آدمیم یا انسان

 

اول یک آدمم بعد یک انسان یا اول یک انسانم بعد یک آدم؟
برای انسان بودن شرایط و مسائلی را باید در نظرگرفت که همواره بین انسان و آدم بودن آدم رو عقب جلو می‌کنه! انسان بودن را بیشتر دوست دارم! فصل مشترک بین یک انسان با یک حیوان! خیلی کمتر از فصل مشترک بین یک آدم و یک حیوانه! ادم بودن رو زمان حس می‌کنم که یهو صدای کسی رو می‌شنوم که میگه : هویییی یارو چه مرگته؟ چته بدبخت؟

به انسان بودنم افتخار می‌کنم به اینکه هستم! تلاش می‌کنم! و همواره به فکر پیشرفتم اما گاهی بعضی انسان نماها باعث می‌شوند که از انسان بودنم پشیمون بشم!

گزینش قبول شدم! گزینش یکی از مهترین و سخت‌ترین . حساس‌ترین مراکز دولتی ! سازمان صدا و سیما برای یکی از حساس‌ترین مشاغل ! کارگردانی تلویزیونی! توی این گزینش زمانی رسید که حتی به مسلمون بودن خودم هم شک کردم! ولی خدایا ازتو بیشتر متشکرم که مرا با انسان‌ها و عقایدی آشنا کردی که به واسطه بدی آنها تو را بیشتر بشناسم

زمان‌هایی پیش می‌آید که بین وجدان و عقل دین و چیزهای دیگر مثل پاندول درحال جابجایی هستی! میدونی اون پاندول تا زمانی که به یک نخ به جایی وصله نمی‌تونه مسیر رو پیدا کنه و مدام در حال رفت و برگشته! گاهی لازمه اون نخ یا طناب رو پاره کنی!
یک باز از من خواست که نخ را پاره کند اما من نخواستم و به یکباره این من بودم که یکباره از اون پاندول جدا شدم! خوب بود یا بد؟ نمیدانم! اما این را می‌دانم که خدا هنوز هم من را بسیار دوست دارد!

انسانها مجموعه‌ای از رفتارهای خوب بد و پسند و ناپسند دارند اما شناخت بد از خوب یا حتی بد از بدتر گاهی بسیار سخت می‌شود!

دوست اگر از نظر تو اشتباهی انجام می‌دهد باید گوشزد کنی! اما گاهی سکوت از حرف زدن تاثیر بیشتری دارد!

مدت‌هاست سکوتم بسیار بیشتر از گفتنم شده است (به وبلاگ نگاه کنید می‌بینید) اما مدتی است که سکوت دارد به عادتم تبدیل می‌شود! آیا عادت خوبیست؟

خسته‌ام و فقط تغییرات است که میتواند مرا از این خستگی خارج کند ! آیا شما تغییر خوبی سراغ ندارید؟ چند است قیمت این تغییرات؟

نظرات 2 + ارسال نظر
آتنا جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:37 ب.ظ http://atena2005.blogsky.com

سلام دوست عزیز.خوشحالم که دنبال تغییراتی برای خودت می گردی از کتاب اوشو مینویسم :از تو می خواهم عاشق خودت شوی زیرا فقط از این طریق آرامش بر تو نازل می شود.از تو می خواهم آنچه را که هستی بپدیری نه آنچه را که مانع رشدت می شود لحظه ای که خود را بپدیری انفجاری بزرگ رخ خواهد داداین انفجار حاصل رهایی همان انرژی ای است که تو صرف آن نبرد بی فرجام می نمودی...

علی شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:58 ب.ظ

سلام اقا حمید من امروز دلم شکسته نه از کسی الز خودم از کارایه خودم دیگه خسته شدم از افراط در گناه چقدر اقا حمید چقدر دیگه ما خدا رو تحویل نمیگیریم یعنی اینقدر کلاسمون رفته بالا که استقفورلا کلاسه خدا به کلاسه ما نمیخوره من میگم لیاقت نداریم البته اینکه لیاقت نداریم اشتباهه اقا حمید امروز دلم شکسته خیلی اومدم کافی نت سرچ کردم خدا ویلاگه تو اومد ولی اقا حمید من دیشب یه مشکل بزرگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ که محال بود به این راحتی حل بشه برام ژیش اومد یادم اومد به حرفه یه انسانه شریف که بهم گفت علی هر موقع به مشکل بر خوردی این کارو کنت نمیدونم به تو بگم مسخره نمیکینی امیدوارم نکنی من مشکلم امروز صبح حل شد به همین خاطرم دلم شکس باور کن با دله شکسته و ژر از خون دارم میگم اقا حمید نمازه امام زمان بخون راهشو تو مفاتیح نوشته ــــــ اره منم به حرفی که زدی اعتقاد دارم البته تا حالا فکر کرده بودم ولی جوابشو نداشتم اینکه گفتی اول انسان باشیم بعد ادم !!!!!!!!!!!!!!
ممنون
من یه دلشکسته بیشتر نبودم ! درزم میگن اوناییکه عاشقن زود تر دلشون میشکنه فکر کنم فکر که نه واقعا عاشق شدم عاشقه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد